Vill du veta mer? Ring oss på: 0470-700880

Zero DSR ZF 14,4 2018

Zero DSR 2018.

Zero DSR 2018.

Zero DSR är Zero Motorcycles top of the line med 157 Nm i vrid, ett batteri på 14,4 kWh och en räckvidd på upp till 26 mil. 6 kW inbyggd snabbladdning finns nu som tillval.

Fakta och priser

Motor: Z-Force 75-7R luftkyld elektrisk
Max effekt: 70 hkr/52 kW @3 500 rpm
Max vridmoment: 157 Nm
Toppfart: 164 km/h (elektroniskt begränsad)

Räckvidd stadskörning: 262 km
Räckvidd landsväg: 158 km
Räckvidd blandad körning: 196 km

Batteri: 102 volts underhållsfritt Z-Force Li-Ion intelligent integrated
Batterkapacitet:
14,4 kWh
Garanti batteri: 5 år, obegränsad körsträcka
Beräknad batterilivslängd (80 % kap): 2 500 fulla laddningar
Batteriladdare: inbyggd 1,3 kW (laddas i vanligt eluttag, laddkabel medföljer)
Laddtid (0 till 95 %): 9,3 timmar
Laddtid via snabbladdare: 2 timmar

Bromsar fram: Bosch Gen 9 ABS, J-Juan flytande asymmetriskt dubbelkolvsok, 320 x 5 mm skiva
Bromsar bak:
Bosch Gen 9 ABS, J-Juan flytande enkelkolvsok, 240 x 4,5 mm skiva 
Drivlina: 
Poly Chain HTD Carbon belt
Fjädring fram:
Inverterad, justerbar 41 mm Showa med 178 mm fjädringsväg
Fjädring bak: Justerbar 40 mm Showa med 179 mm fjädringsväg
Gaffelvinkel: 26,5  grader
Gaffelförsprång: 117 mm
Hjulbas: 1 427 mm
Sadelhöjd: 843 mm
Vikt: 190 kg

”Bränslekostnad”: 1 kr/mil
Garantitid: 2 år
Service och underhåll: 0 kr i 2 år, därefter enbart inspektioner
Pris: 199 900 kr / 229 900 kr med fabriksmonterad Charge tank-laddare på 6 kW

Nyheter i 2018 års modell

  • 6 kW snabbladdare kan fås inbyggd med nivå 2-anslutning.
  • Räckvidden utökad med 10 procent tack vare tätare packat batteri med transportmarknadens mest energitäta batteri.
  • Du kan själv hålla elhojens olika system uppdaterade med Zero Motorcycles mobilapp.
  • Över 328/196 km räckvidd (stad/landsväg) möjlig med extra Power Tank (kan dock ej kombineras med Charge Tank).

 

Vill du veta mer? Maila dina frågor

 

Häng med på en provtur med Zero DSR:

Elhojsbloggen recenserar – så är Zero DSR att köra