Vill du veta mer? Ring oss på: 0470-700880

Honda motorcyklar

Från Honda kommer alltifrån gedigna kultklassiker med modern teknologi invändigt, till sportiga modeller i senaste design. Här är lite av Hondas utbud och du kan även se, känna och uppleva flera av dem på plats hos oss på Mickes Motor.

CB1000R 2018

2016 gick en epok i graven. Hondas populära streethoj/nakna sporthoj CB1000R klarade inte riktigt de allt strängare miljökraven, så modellen upphörde. Fast hos Honda lade man aldrig ner den, man tog bara tillfället att förfina inte bara motor och miljötekniken, utan passade på att modernisera och ta fram en helt ny version av den så uppskattade och populära modellen. Och här är den nu – 2018 års utgåva av nya Honda CB1000R:

Klicka för att läsa mer om Hondas nya CB1000R 2018.

Klicka på bilden för att läsa mer om Hondas nya CB1000R 2018.

 

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


Gold Wing 2018

Totalt redesignad med maxad prestanda och den absolut bästa långfärdskomforten. Det är nya Honda Gold Wing som genomgått en total omvandling och samtidigt blivit en hel del lättare, nättare och inte minst kraftigare.

Klicka på bilden för att läsa mer om Hondas nya Goldwing GL1800 2018.

Klicka på bilden för att läsa mer om Hondas nya Goldwing GL1800 2018.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


Africa Twin med Adventure Sports 2018

2018 års Africa Twin får elektronisk styrning av gas, tre ytterligare körlägen, förbättrad antispinn, optimerad gasrespons och finslipat motorljud.

2018 års Africa Twin får elektronisk styrning av gas, tre ytterligare körlägen, förbättrad antispinn, optimerad gasrespons och finslipat motorljud.

Hondas uppskattade och ganska nylanserade CRF1000L Africa Twin uppdateras till 2018 med en viktminskning och lite nya finesser. Men det kommer även en ny, bekvämare och mer välutrustad modell kallad Adventure Sports.

2018 års Africa Twin får elektronisk styrning av gas, tre ytterligare körlägen, förbättrad antispinn, optimerad gasrespons och finslipat motorljud.

Africa Twin finns sedan tidigare i flera olika utföranden som manuellt växlad eller automatversionen med Hondas dubbelkopplingsväxellåda DCT som både kan köras manuellt och i ett flertal olika autmatväxlade körlägen.

Africa Twin har en semidubbel vaggram av stål med perfekt balans mellan högfartsstabilitet och smidighet för offroadkörning tack vare både styrka och flexibilitet. Till 2018 har Honda även gått över till Litiumjonbatteri vilket sänker vikten med 2,3 kg.

Sadeln går att sänka med 20 mm från standardhöjden 870 mm till 850 mm.

Bränsletanken rymmer 18,8 liter vilket räcker till över 40 mil s körning.

2018 års CRF1000L Africa Twin finns i fyra färgalternativ: Matt Ballistic Black Metallic, Pearl Glare White (trefärgad), Grand Prix Red (HRC:s rallyfärg) och Candy Chromosphere Red.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


Africa Twin Adventure Sports ABS

Adventure Sports är ett nytillskott för 2018 som är 50 mm högre med en plattare sadel och en mer upprätt körställning.

Klicka på bilden för att se mer om Africa Twin Adventure Sports ABS.

Klicka på bilden för att se mer om Africa Twin Adventure Sports ABS.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


X-ADV 750 2018

X-ADV 750 2018.

X-ADV 750 2018.

Tuff offroad, bekväm skoter eller sportig streethoj? Låt inte skenet bedra. X-ADV är en verkligt unik hoj där man hämtat särdrag från flera olika världar och fört samman dem till en ultimat allroundhoj med det mesta av det bästa.

Eller vad sägs om Hondas 750-twin som rova, lång fjädringsväg och ekerfälgar på 17-tum fram och 15 tum bak med grovmönstrade däck?

X-ADV 750 2018.

X-ADV 750 2018.

Ramen är byggd så att det finns ett 21 liter stort förvaringsutrymme under sadeln. X-ADV har också ett justerbart kåpglas i fem lägen, koniskt aluminiumstyre, handskydd som på Africa Twin, rallyinspirerad instrumentskärm och centralstöd.

X-ADV 750 2018.

X-ADV 750 2018.

Hondas automatlåda med dubbelkoppling (DCT) är standardutrustning och har anpassats med lägre utväxlingar på X-ADV för smartare respons i läge D. För sportigare körning finns läge S med tre olika nivåer.

X-ADV 750 2018.

X-ADV 750 2018.

Till 2018 har X-ADV fått en G-knapp (Gravel/grusbus utan antispinn) för ännu bättre offroadprestanda.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


NC 750X 2018

Honda NC 750 X 2018.

Honda NC 750 X 2018.

Hondas storsäljande äventyrshoj NC750X får till 2018 en uppdatering av motorns register och ytterligare förbättrade förvaringsmöjligheter. Redan tidigare har NC750X 745-kubiks parallelltwin ett maffigt vrid på låg- och mellanvarv som accelererar starkt redan från botten av registret, men till 2018 flyttas rödmarkeringen upp till 7 500 rpm vilket ger ett ännu längre effektregister.

Honda NC 750 X 2018.

Honda NC 750 X 2018.

Lång hjulbas och låg tyngpunkt ger trygga köregenskaper medan kåpan och det höga kåpglaset styr fartvinden runt förarens överkropp samtidigt som en öppning på mitten utjämnar trycket. Det finns dessutom urtag upptill på båda sidorna som minimerar vindbruset.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


Naken NC 750 S

För den som uppskattar naturens makter mer finns även NC 750 i naket street bike-utförande NC 750S, med samma motor och lastutrymme under tankattrappen där man ledigt kan förvara en hjälm.

 

Honda NC 750 S har samma förvaringsutrymme under tankattrappen som kåpförsedda NC 750 X.

Honda NC 750 S har samma förvaringsutrymme under tankattrappen som kåpförsedda NC 750 X.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


 

CB 650 F

Hondas storsäljare i mellanklassen bjuder på stora mått körglädje utan att kostnaderna skjuter i höjden. Tack vare väl avvägda prestanda är detta suveränt roliga hojar att köra och 650 F finns både som naken street-hoj och kåpförsedd sporthoj.

Honda CB 650 F 2018.

Honda CB 650 F 2018.

CB 650 F är den tuffa nakenhojen med ett raspigt insugsljud, en Showa Dual Bending Valve framgaffel och uppdaterade Nissin-bromsok. Modellens avskalade stil framhäver motorn och utstrålar en tuffare, mer kompromisslös attityd.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


CBR 650 F

Hondas CBR 650 F är den sportigare versionen av populära CB 650 F, en fyrcylindrig mellanklasshoj med kul motorprestanda i kombination med låg vikt.

Honda CBR 650 F 2018.

Honda CBR 650 F 2018.

Trots den sportiga karaktären är detta en motorcykel som både är överkomlig att köpa och att äga samtidigt som den bjuder på massvis med körglädje.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


CB 500 X

Även om flera av Hondas mellanklassmotorcyklar kan anpassas och A2-registreras finns det en optimal hoj som är som klippt och skuren för A2-klassen redan från början – CB 500 X.

Honda CB 500 X 2018.

Honda CB 500 X 2018.

Med en ekonomisk parallelltwin på 471 kubik och en 17 liters tank ger CB 500 en räckvidd på över 50 mil, med upprätt körställning och hög vindruta.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


CB 300 R

Honda CB 300 R 2018.

Honda CB 300 R 2018.

Gillar du nya CB 1000 R? Här är caféracerns lillebror CB 300 R i samma tuffa Neo Sports Café-utförande, men utan nackdelarna med större maskiners tyngd, dyrare driftskostnader och tuffare körkortskrav.

Honda CB 300 R 2018.

Honda CB 300 R 2018.

CB 300 R passar utmärkt för nybörjare som vill utveckla sin körskicklighet och ha kul samtidigt.

Honda CB 300 R 2018.

Honda CB 300 R 2018.

Den gör även ett bra jobb som första Honda-maskin, eftersom Hondas klassiska kännetecken finns på plats: avancerad teknik, elegant design och hög byggkvalitet.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


CB 125 R

Honda CB 125 R 2018.

Honda CB 125 R 2018.

Minstingen i caféracer-familjen som grundar sig på nya CB 1000 R:s designtema ”Neo Sports Café” heter CB 125 R och har fått en unik design som är medvetet avskalad så att maskinens svarta metalldelar framhävs.

Honda CB 125 R 2018.

Honda CB 125 R 2018.

Även om CB 125 R ser ut som en stor hoj väger den bara 125,8 kg (våtvikt) och är därför extremt lätthanterlig. Den varvvilliga vätskekylda encylindriga motorn accelererar starkt på låg- och mellanvarv och levererar en god portion körglädje till de yngre förare som modellen riktar sig till. Men förleds inte att tro att det bara är ett utanpåverk.

Honda CB 125 R 2018.

Honda CB 125 R 2018.

Ramen är helt ny och har både stålrör och pressad stålplåt, dels för ett snyggt utseende och dels för en perfekt styvhetsbalans med utmärkt respons. CB125R är även utrustad med kvalitetskomponenter som en inverterad 41 mm framgaffel, enkeldämpare bak med justerbar förspänning, radialmonterat fyrkolvsok fram, IMU-styrd ABS och fullstora Dunlop radialdäck.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


 

CRF 450 R

För första gången har CRF450R elstart som standard. Startmotorn drivs av ett extremt lätt litiumjonbatteri och man sparar viktiga gram genom att skippa kicken. SHOWA Fram- och bakfjädringens inställningar har finjusterats för ännu snabbare/stabilare köregenskaper.

Honda CRF 450 R 2018.

Honda CRF 450 R 2018.

Den encylindriga fyrtaktaren på 450 kubik levererar kraft i massor på alla varvtal och tjänstevikten stannar numera på 112,5 kg.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


CRF 250 R

Honda CRF 250 R 2018.

Honda CRF 250 R 2018.

2018 års CRF250R har fått högre effekt och vassare köregenskaper: För att bli en vinnarhoj i händerna på förare som kan vinna. Med en helt ny motor med dubbla överliggande kamaxlar och 9 procent högre effekt i ett mycket bredare register med högre maxvarv.

Honda CRF 250 R 2018.

Honda CRF 250 R 2018.

Dessutom har den nu elstart. 2018 års CRF250R har samma masscentraliserade chassi som CRF450R och en inverterad 49 mm Showa-gaffel med stålfjädrar.

Vill du veta mer?

Maila michael.bogren@mickesmotor.se eller ring 0470 – 70 08 80.


Finansieringserbjudanden

Alternativ 1: Handla räntefritt med Mickeskortet i upp till 36 månader – 0 kr kontant, upp till 100 000 kr!

Alternativ 2: Använd vår förmånliga MC-finansiering med 4,95 procent ränta och 20 procent i kontantinsats.