Vill du veta mer? Ring oss på: 0470-700880

Zero Motorcycles är ledande på elmotorcyklar

Med fantastiska prestanda, en bränslekostnad på under 1 krona milen och noll utsläpp är detta elmotorcyklar som verkligen kan utgöra ett alternativ till bensindrivna hojar och faktiskt ge en hel del fördelar! Få kan väl argumentera mot att detta är framtiden, och nu är framtiden redan här.

En elmotorcykel för alla ändamål

Klicka på bilden för att visa mer om Zero DSRKlicka på bilden för att visa mer om Zero DSZero SR ZF13Zero SKlicka på bilden för att visa mer om Zero FXKlicka på bilden för att visa mer om Zero FXS

Zero Motorcycles presenterar elhojsfamiljen:


Sedan våren 2017 tar vi in ett nytt MC-märke på Mickes Motor. Och det är ett märke med väldigt speciella hojar.

Maila oss dina Zero-frågor direkt


 

Just nu: Zero SR ZF 13 och FX ZF 6.5 redo för provkörning på Mickes Motor

Vi har för närvarande värstingversionen av streetmodellen Zero SR ZF 13 och cross/enduro-modellen Zero FX ZF 6.5 hemma och redo för provkörning. Så ta vara på tillfället att ta en provtur och se själv vad framtiden har att erbjuda!

”Hur kul som helst – och vilket j-vla vrid!”

Vår Zero SR är nu redo för provkörning. Välkommen!

”Hur kul som helst – och vilket j-vla vrid!” Klicka på bilden för att vad de som provkört tycker.

Zero SR och DSR har samma drivlina som består av en mycket kraftfull elmotor som levererar hela 52 kW och 157 Nm. Med tanke på att hojen väger 188 kg ”fulltankad” rör det på sig rejält. Det enorma vridmomentet är dessutom konstant från stillastående till maxfart!

Håll i hatten – 0-100 på 3 sek!

 

Den som efterfrågar lång räckvidd får även detta tillgodosett. Siffran i namnet avser alltså inte motorstyrka utan batterikraft. Zero SR/DSR har ett batteri på hela 13 kWh vilket ger en räckvidd i linje med vanliga bensindrivna motorcyklar.

Räckvidd: upp till 26 mil!

 

Zero FX har inte riktigt samma sportiga prestanda som SR och DSR, men väger å andra sidan bara 131 kg och bjuder på riktigt rå prestanda med sina 34 kW och 106 Nm. I och med att kraften finns där hela tiden oavsett hastighet och varvtal är FX en urkul hoj som gärna lyfter på framhjulet av körglädje.

Boka provkörning

Zero SR, DSR, DS och FX samlade på Mickes Motor i Växjö. Välkommen att se, känna och provköra!

Zero SR, DSR, DS och FX samlade på Mickes Motor i Växjö. Välkommen att se, känna och provköra!

Har vi inte din modell hemma tar vi naturligtvis hem den på beställning. Leveranstiden är cirka två veckor från beställning till att den är registrerad och körklar.


Recensioner från elhojsbloggen:

Elhojsbloggen recenserar – så är det att köra elmotorcykel. Klicka på bilden för att se recensionen.

Elhojsbloggen recenserar – så är det att köra elmotorcykel. Klicka på bilden för att se recensionen.

Så är det att köra elmotorcykel

Så är Zero FX/FXS att köra

Så är Zero DSR/DS att köra

Så är Zero SR/S att köra


Modeller, körkortsklasser och priser

Zero Motorcycles finns i en mängd olika modeller med olika batterikapacitet, motorstorlek, klassificeringar och användningsområden.

Zero S och DS kan registreras A2 medan FX och FXS är A-klassade, men även finns i 11 kW-utförande för A1-körkort. De motorstarkare modellerna SR och DSR är klassade som A obegränsade.

Klicka på länkarna ovan för att se mer fakta om varje enskild modell.

Prislista Zero motorcycles 2017

FX ZF6,5        129 900 kr

FXS ZF6,5     129 900 kr

S ZF6,5           134 900 kr

S ZF13             169 900 kr

SR ZF13          194 900 kr

DS ZF6,5        134 900 kr

DS ZF13          169 900 kr

DSR ZF13      194 900 kr


 

Därför räcker Zero elmotorcyklars kraft längst

Elmotorer och batteriteknik

En elmotor är tre gånger så effektiv som en bensinmotor. Det är framförallt detta som är anledningen  till att det går att köra så billigt med ett eldrivet fordon. Men man måste ju även ha elkraft med sig och i det avseendet är Zeros motorcyklar ganska unika.

Zeros fasta batteripack rymmer nämligen hela 6,5 eller 13 kWh. Vid normal körning i lagliga hastigheter ligger elförbrukningen mellan 0,5 och 1 kWh per mil vilket alltså ger en milkostnad på under 1 krona milen och en räckvidd på upp till 130 eller 260 km.

Men dessa batterier kan även kompletteras med en extra Power Tank på 3,3 kWh som placeras i det bagageutrymme som döljer sig under Zeros tank, som i sig är ett låsbart och väderskyddat förvaringsfack. Med en Power Tank förlängs räckvidden ytterligare med 60-70 km och gör det möjligt att nå en bra bit över 300 km!

Zero SR tankas var som helst. Laddaren är inbyggd och ansluts via en vanlig apparatsladd till ett vanligt eluttag.

Zero SR tankas var som helst. Laddaren är inbyggd och ansluts via en vanlig apparatsladd till ett vanligt eluttag.

Du laddar var du vill, när du vill och hur ofta du vill

Du behöver inte vara orolig för att batteritekniken ska svika dig. Zero Motorcycles lämnar 5 års garanti på batterier med obegränsad körsträcka. Batterierna klarar dessutom 2 500 fulla laddningar innan batteriets kapacitet sänkts till 80 % vilket motsvarar en livslängd på uppåt 60 000 mil!

Laddar gör du dessutom enkelt hemma eller på jobbet i vilket vanligt eluttag som helst. Laddaren är inbyggd i Zeros elmotorcyklar och bakom ett kontaktskydd på ramen sitter ett uttag för en vanlig apparatkabel som självklart också följer med.

 

Du kan chip-trimma Zeros körlägen med din mobil

Det finns tre olika körlägen – Eco, Custom och Sport. Med Zero Motorcycles app i din mobil kan du även läsa av all status och ställa in vilka värden Custom-läget ska ha i form av maxeffekt, topphastighet, återladdning (motorbroms som laddar batteriet) och mycket mer.

Du kan även använda mobilen som extra bildskärm och visa valda delar som temperaturer, hastighet, färddatorberäknade data som återstående räckvidd mm.

Zeros app finns till Iphone och Android och ansluter till Zero med Bluetooth. Vill du veta mer vad du kan göra med appen kan du hämta den gratis och testa själv. Appen har nämligen ett demoläge där du kan se och testa funktionerna även utan elhoj att ansluta till. Sök efter appen ”Zero Motorcycles” i din mobils appbutik.

När man parkopplar appen med en Zero-motorcykel är dessa låsta till varandra och det krävs en speciell rutin med tändningsläget på så det finns ingen risk att någon annan ska kunna para ihop sin app med din Zero utan ditt medgivande.

 

Zero avgaser, men med turbo-ljud

Vi vill väl alla vara med och bidra till en bättre miljö, inte minst för våra barns skull? Nu kan du dra ditt strå till stacken, med största möjliga nöje och dessutom få en ovanligt god körekonomi på köpet!

Även om den helt avgaslösa och tysta driften i sig inte ger några favörer just nu är det förstås en trygghet inför framtiden när nu allt fler städer ser över vilka fordon de ska tillåta i sina inre stadskärnor.

Helt tyst är den dock inte annat än när den står stilla eller kör mycket sakta. När du kommer upp i lite fart hörs det ett vinande motorljud som närmast påminner om en turbo och som dessutom ökar i frekvens och volym med fart och gaspådrag.

Så här låter det när en Zero SR passerar under acceleration:

Mer om hur det är att köra hoj med eldrift hittar du på elhojsbloggen

Zero Motorcycles made in USA

Allt om MC: Zero gör comeback i Sverige

DN Motor: Zero Motorcycles världsrekordhållare

Se ett ovanligt rättvisande och opartiskt test av Zero SR från Gizmag:

Boka provkörning

Vill du veta mer? Maila oss dina Zero-frågor direkt